Mevlana-Öğrendim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan isokor
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

isokor

Kayıtlı Öğrenci
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
2,047
Tepkime puanı
6
Puan
0
Yaş
37
Bölüm
MEZUN
Şehir
Konya
641370babayt7.jpg

Sonsuz bir karanlığın içinden doğdum.
Işığı gördüm, korktum.
Ağladım.


Zamanla ışıkta yaşamayı öğrendim.
Karanlığı gördüm, korktum.
Gün geldi sonsuz karanlığa uğurladım sevdiklerimi...
Ağladım.


Yaşamayı öğrendim.
Doğumun, hayatın bitmeye başladığı an olduğunu;
aradaki bölümün, ölümden çalınan zamanlar olduğunu
öğrendim.


Zamanı öğrendim.
Yarıştım onunla...
Zamanla yarışılmayacağını,
zamanla barışılacağını, zamanla öğrendim...


İnsanı öğrendim.
Sonra insanların içinde iyiler ve kötüler olduğunu...
Sonra da her insanin içinde
iyilik ve kötülük bulunduğunu öğrendim.


Sevmeyi öğrendim.
Sonra güvenmeyi...
Sonra da güvenin sevgiden daha kalıcı olduğunu,
sevginin güvenin sağlam zemini üzerine kurulduğunu
öğrendim.


İnsan tenini öğrendim.
Sonra tenin altında bir ruh bulunduğunu...
Sonra da ruhun aslında tenin üstünde olduğunu öğrendim.


Evreni öğrendim.
Sonra evreni aydınlatmanın yollarını öğrendim.
Sonunda evreni aydınlatabilmek için önce çevreni aydınlatabilmek
Gerektiğini öğrendim.


Ekmeği öğrendim.
Sonra barış için ekmeğin bolca üretilmesi gerektiğini.
Sonra da ekmeği hakça üleşmenin, bolca üretmek kadar
önemli olduğunu öğrendim.


Okumayı öğrendim.
Kendime yazıyı öğrettim sonra...
Ve bir süre sonra yazı, kendimi öğretti bana...


Gitmeyi öğrendim.
Sonra dayanamayıp dönmeyi...
Daha da sonra kendime rağmen gitmeyi...


Dünyaya tek başına meydan okumayı öğrendim genç yasta...
Sonra kalabalıklarla birlikte yürümek gerektiği fikrine vardım.
Sonra da asil yürüyüşün kalabalıklara karşı olması gerektiğine vardım.


Düşünmeyi öğrendim.
Sonra kalıplar içinde düşünmeyi öğrendim.
Sonra sağlıklı düşünmenin kalıpları yıkarak düşünmek
olduğunu öğrendim.


Namusun önemini öğrendim evde...
Sonra yoksundan namus beklemenin namussuzluk olduğunu;
gerçek namusun, günah elinin altındayken, günaha el
sürmemek olduğunu öğrendim.


Gerçeği öğrendim bir gün...
Ve gerçeğin acı olduğunu...
Sonra dozunda acının, yemeğe olduğu kadar hayata da
“lezzet” kattığını öğrendim.


Her canlının ölümü tadacağını,
ama sadece bazılarının hayatı tadacağını öğrendim.​

Hz. Mevlana..
 
Gerçeği öğrendim bir gün...
Ve gerçeğin acı olduğunu...
Sonra dozunda acının, yemeğe olduğu kadar hayata da
“lezzet” kattığını öğrendim.

Ölmeden önce okunması gereken kitaplar tanınması gereken insanlar vardır ya hani Mevlanayı bilmeden okumadan dünyadan gitmemesi gerekir insanın:)
Mevlana nın sözlerinden ögrenecegimiz çok şey var :rolleyes:
Bu güzel paylaşım için teşekkürler topragım;)
 
süper.........
 
- Mandanın rengi dışında, insanın rengi içinde gizlidir.

- Ok gibi doğru oldum beni attılar, yay gibi eğik oldum elde tuttular.

Hz.Mevlana
 
Gerçeği öğrendim bir gün...
Ve gerçeğin acı olduğunu...
Sonra dozunda acının, yemeğe olduğu kadar hayata da
“lezzet” kattığını öğrendim.

Ölmeden önce okunması gereken kitaplar tanınması gereken insanlar vardır ya hani Mevlanayı bilmeden okumadan dünyadan gitmemesi gerekir insanın:)
Mevlana nın sözlerinden ögrenecegimiz çok şey var :rolleyes:
Bu güzel paylaşım için teşekkürler topragım;)
Bu güzel yorumun için teşekkürler toprağım:) hakikaten öyle tanımadan gitmemek lazım biyere ben buralardayım bakalım şimdilik:p:D
 
isokor başta olmak üzere hepinizin eline yüreğine sağlık
 
başta ben hepimiz adına rica ederim hayali;)
 
İnsanı öğrendim.
Sonra insanların içinde iyiler ve kötüler olduğunu...
Sonra da her insanin içinde
iyilik ve kötülük bulunduğunu öğrendim.

Hepsi çok güzel.En çok bunu beğendim.Bana uyan bu sanırım.Kötü insanlar istemiyorum sizi:D
Teşekkürler iso;)
 
evt tam senlik kısmı almışsın:) rica ederim kurabiye kız:P
 
Mevlana, müridlerinden biriyle giderken, birkaç köpeğin sarmaş dolaş uyuduklarını görür. Müridi: Güzel bir kardeşlik örneği der. Keşke insanlar da bunlardan ibret alsa. Mevlana, tebessüm ederek karşılık verir. Aralarına bir kemik atıver de gör kardeşliklerini....;)
 
Mevlana, müridlerinden biriyle giderken, birkaç köpeğin sarmaş dolaş uyuduklarını görür. Müridi: Güzel bir kardeşlik örneği der. Keşke insanlar da bunlardan ibret alsa. Mevlana, tebessüm ederek karşılık verir. Aralarına bir kemik atıver de gör kardeşliklerini....;)

Ne güzel demiş, söyledikleri insanlar için de geçerli malesef.
 
Ne güzel demiş, söyledikleri insanlar için de geçerli malesef.

İnsanlar için birebir geçerli.Bir hayvan karnını doyurmak için mücadele eder.Ama insan bununla asla yetinmez.
Malını çalar yetmez namusuna göz diker.Ahlaksızdır çünkü.O da yetmez seni öldürebilir.
Ya da apansızca eleştirir,eksiklerini yüzüne söylemede ondan daha iyisi yoktur.
Doğruyu söyler sanırsın bir bakmışsın yalanların ortasında kalmışsın.
Ya da dost sanırsın.Arkanı döndüğün anda sırtından bıçaklar seni.Ruhsal olarak bitirir seni.
Hayvanlar bunu yapmaz.Onlar sadık masum dostlar.Bir defa elinden tut hayatı boyunca bırakmaz seni.
İnsanlarla hayvanları aynı kefeye koymak bile hata bence.
Kişisel görüşlerimdir.Biraz doluyum belki.Sen idare edersin biliyorum;)
 

İnsanı öğrendim.
Sonra insanların içinde iyiler ve kötüler olduğunu...
Sonra da her insanin içinde
iyilik ve kötülük bulunduğunu öğrendim.


Bunu beğendim bende.Kötü insanlar uzak durun benden,etrafımda tahamülüm yok sizleri görmeye..:) Her ne kadar iyi niyet taşımış gibi davransalarda bu kötü düşünceli insanlar zaman içerisinde zaten gerçek yüzlerini er geç gösteriyorlar.Uzak durun :)

Teşekkürler isokor ;)
 
Sevmeyi öğrendim.
Sonra güvenmeyi...
Sonra da güvenin sevgiden daha kalıcı olduğunu,
sevginin güvenin sağlam zemini üzerine kurulduğunu
öğrendim.
öğrenmemiz gereken çok şey var ... teşekkürler isokor ;)
 
İnsanlar için birebir geçerli.Bir hayvan karnını doyurmak için mücadele eder.Ama insan bununla asla yetinmez.
Malını çalar yetmez namusuna göz diker.Ahlaksızdır çünkü.O da yetmez seni öldürebilir.
Ya da apansızca eleştirir,eksiklerini yüzüne söylemede ondan daha iyisi yoktur.
Doğruyu söyler sanırsın bir bakmışsın yalanların ortasında kalmışsın.
Ya da dost sanırsın.Arkanı döndüğün anda sırtından bıçaklar seni.Ruhsal olarak bitirir seni.
Hayvanlar bunu yapmaz.Onlar sadık masum dostlar.Bir defa elinden tut hayatı boyunca bırakmaz seni.
İnsanlarla hayvanları aynı kefeye koymak bile hata bence.
Kişisel görüşlerimdir.Biraz doluyum belki.Sen idare edersin biliyorum;)

Kişisel görüşlerine katılıyorum.:)
Özü sözü doğru olanların ortak yönü budur karşısındaki kişininde içten konuştuğunu sanarlar, sonra öğreniriz ki sözleri hacimsizdir onların ağırlık yapmaz bize. Kelebeğin omuza konması gibidir onların hissettirdiği acılar yine biz biliriz öğrenmişizdir 'hep iyiler kazanır' rahatlarız..;)
 

İnsanı öğrendim.
Sonra insanların içinde iyiler ve kötüler olduğunu...
Sonra da her insanin içinde
iyilik ve kötülük bulunduğunu öğrendim.


Bunu beğendim bende.Kötü insanlar uzak durun benden,etrafımda tahamülüm yok sizleri görmeye..:) Her ne kadar iyi niyet taşımış gibi davransalarda bu kötü düşünceli insanlar zaman içerisinde zaten gerçek yüzlerini er geç gösteriyorlar.Uzak durun :)

Teşekkürler isokor ;)

İnsanları çok takmıyomuş gibi görünüp çok takanlardanız ama insanın sabır rezarvasyonunu zorladıklarında onları gereksiz kalabalık grubuna katabiliyoruz:) sorun yok bildikleri gibi gelsinler;)
 
Sevmeyi öğrendim.
Sonra güvenmeyi...
Sonra da güvenin sevgiden daha kalıcı olduğunu,
sevginin güvenin sağlam zemini üzerine kurulduğunu
öğrendim.
öğrenmemiz gereken çok şey var ... teşekkürler isokor ;)
ricalar fatma;)
 
Geri
Üst