AUZEF Sosyoloji Bölümü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dogalim
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

dogalim

Kayıtlı Öğrenci
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puan
0
Yaş
41
Şehir
Edirne
İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi SOSYOLOJİ (LİSANS) Programı

Programın somut amaçları ve avantajları

Sosyoloji Programı dört yıllık lisans programı olup, öğrencilerin toplumsal olayları anlama ve eleştirel çözümleme, üretebilme kapasitelerini geliştirecek yönde düzenlenmiştir. Program, sosyolojik analizin temel kuramsal konularını ve araştırma yöntemlerini kapsayan bir eğitimin yanı sıra geniş bir kültürel birikim sağlamaktadır. Öğrenciler, kendilerini öğretmenlik, araştırma ve çeşitli organizasyonlarda yöneticilik pozisyonlarına hazırlayacak yönde dersler alabilme olanağına sahiptirler.Açıköğretim şeklinde açılacak bu program öğrencilerin mekan ve zaman sınırlaması olmadan eğitim ve öğretim faaliyetlerinden interaktif ve sürekli biçimde faydalanmaları doğrultusunda hazırlanmıştır. Eğitim ve öğretim kapsamında ele alınacak konuların, ulusal ve uluslar arası alanda yeni gelişmelerle eş zamanlı olarak aktarılmasını sağlayacaktır.Konularla ilgili ders notları e-kitap ve e-audio kitap biçiminde oluşturulacak öğrencilerin erişimine her an hazır durumda olacaktır. Sektörel kurumlar ile (halkla ilişkiler ve reklam ajansları, ilgili dernekler ve bunun gibi) işbirliği çerçevesinde öğrencilere yönelik staj programları uygulanacaktır.

Programın Zayıf Yönleri:
Öğretim üyesi ile öğrencinin göz temasının olmaması,
Geleneksel sistemdeki gibi öğretim üyelerinin öğrencileri kontrol edememeleri ve kontrol mekanizmasının sadece sınavlarla işlemesi,
Yüz yüze eğitimdeki gibi öğrenme sürecinde karşılaşılan öğrenme güçlüklerinin zamanında giderilememesi ve bu durumun meydana getirdiği kopukluk ve sorunlar.

Programın Güçlü Yönleri:
Örgün eğitim ile ulaşamayacağımız büyüklükteki kitlelere eğitim hizmeti götürebilmesi,
İnsanların önemli haklarından biri olan eğitimde fırsat ve imkân eşitliğini sağlayabilmesi
Gerek bilgi tabanını oluşturmada gerekse öğretim yöntemlerinin geliştirilmesinde bölgesel uzmanlarla yetinmek yerine farklı mekânlardaki uzmanlardan yararlanılması
Eğitim sürecinin gerçekleşmesinde uzaklık boyutunu ortadan kaldırabilmesi
Bireysel farklılıkların öğrenmeyi engelleme ihtimalini ortadan kaldırması
Klasik dershane ortamının getirebileceği psikolojik baskıları yok etmesi
İstanbul Üniversitesi gibi köklü bir kurumda örgün eğitimini sürdüremeyecek öğrencilere eğitim imkânı sağlamasıdır.

Programdan mezun olanların alacakları unvanlar;
Bu programdan mezun olan öğrenciler, "Sosyoloji Lisans" mezunu unvanı alacaktır.

Programdan mezun olacakların istihdam edilebilecekleri alanlar;
Sosyoloji programı mezunlarının istihdam edilecekleri alanlar çeşitlilik arz etmektedir. Ders programı da, bu çeşitliliğe hitap edecek şekilde oluşturulmuştur. Mezunlarımızın öğretmenlikten şirket yöneticiliğine, sosyal bilimsel araştırma kurumlarından Türkiye'de de yaygınlaşmakta olan think-tank kurumlarına, sosyal hizmet kurumlarından bürokrasiye varıncaya kadar pek çok alanda çalışabilir donanıma sahip olmaları hedeflenmiştir.
 
ben burayı kazandım kayıtlar 3-9 eylül diyor ama hiç bilgim yok ya. sitesinde programın ismi bile yazmıyor.
 
İstanbul üniversitesi açıköğretim ile ilgili bilgileri
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
bu linkten takip edebilirsiniz.
 
Bende sosyoloji bölümünü düşünüyorum..Online sınavlar,harç ücretlerine rağmen bir kaynak verilmeyip online ders işlenecek olması sınavlarda ve mezuniyet durumunda donanım için yeterli olacak mı konuları düşündürüyor.Ne olusa olsun emek vermekten yaşanacak güçlüklerden ziyade bunun insanlara yeni ufuklar açmak için mi yoksa üniversitelere kaybolan harç paralarına kaynak yaratmak için mi olduğu kararsız bırakıyor..Fikri ya da tecrübesi olan arkadaşlar birşeyler yazabilir mi?
 
Bende sosyoloji bölümünü düşünüyorum..Online sınavlar,harç ücretlerine rağmen bir kaynak verilmeyip online ders işlenecek olması sınavlarda ve mezuniyet durumunda donanım için yeterli olacak mı konuları düşündürüyor.Ne olusa olsun emek vermekten yaşanacak güçlüklerden ziyade bunun insanlara yeni ufuklar açmak için mi yoksa üniversitelere kaybolan harç paralarına kaynak yaratmak için mi olduğu kararsız bırakıyor..Fikri ya da tecrübesi olan arkadaşlar birşeyler yazabilir mi?

Bir arkadaşımız Felsefe ile ilgili senin düşencelerinide içeren gerçekçi bir yorum yazmıştı onu okumanı öneriyorum.

Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
 
Yönlendirme için teşekkürler admin..
 
Bende ek tercih yapacağım ve istanbul üniversitesi sosyoloji bölümünü düşünüyordum ama derslerin online ortamda olması konusunda pek bilgim yoktu, şuan öğreniyorum. Uzaktan eğitim olmuyor mu o dediğiniz? Açık öğretim, anadolu üniversitesindeki gibi evden kitaplarla vs. hazırlanarak bulunduğun şehirde sınavlara giriyorsun falan bu şekilde olmuyor mu?
 
Bende ek tercih yapacağım ve istanbul üniversitesi sosyoloji bölümünü düşünüyordum ama derslerin online ortamda olması konusunda pek bilgim yoktu, şuan öğreniyorum. Uzaktan eğitim olmuyor mu o dediğiniz? Açık öğretim, anadolu üniversitesindeki gibi evden kitaplarla vs. hazırlanarak bulunduğun şehirde sınavlara giriyorsun falan bu şekilde olmuyor mu?

Zaten İstanbul Üniversitesinde Uzaktan ve Açık Öğretim diye geçmektedir. Sanırım kitap veriyorlar size kargo veya posta ile gönderiyorlar.
 
Zaten İstanbul Üniversitesinde Uzaktan ve Açık Öğretim diye geçmektedir. Sanırım kitap veriyorlar size kargo veya posta ile gönderiyorlar.

Online ders falan yok yani.. Teşekkür ederim.
 
"Gerek bilgi tabanını oluşturmada gerekse öğretim yöntemlerinin geliştirilmesinde bölgesel uzmanlarla yetinmek yerine farklı mekânlardaki uzmanlardan yararlanılması" derken yararlanmadan kasıt stajerlik eğitimimidir veyahut sosyoloji alanını seçtikten sonra bu alanda bir kurum veya kuruluş'a girebiliyormuyuz girebilsek bile bunların sınavlarımaza katkıları ne olur
 
slmun alykim ben bşi ögrenectimya ben ösymden 0 cektim acık ögreti,mden kayıt yaptırma şansım varmı yad bi yolu varmııı
 
slmun alykim ben bşi ögrenectimya ben ösymden 0 cektim acık ögreti,mden kayıt yaptırma şansım varmı yad bi yolu varmııı

Açıköğretim'e kayıt olabilmek için YGS Sınavından 140 ve üzeri almanız gerekiyor.
 
Geri
Üst