Rumlara En Güzel Cevap

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Garbino
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Garbino

Kayıtlı Öğrenci
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
1,268
Tepkime puanı
7
Puan
0
Şehir
Samsun
1979'da BM Güvenlik Konseyi toplantısında Türkiye her zamanki gibi Kıbrıs Rumlarına Güney Kıbrıs Rum Yönetimi diye hitap ediyordu. Rum temsilci Mavromatis buna kızdı.
"150 BM üyesi bizi Kıbrıs Cumhuriyeti olarak tanıyor. Sizin tanımamanız önemli değil" dedi.
Buna rahmetli Büyükelçi Orhan Eralp'in verdiği cevap hâlâ hatırlarda
"Kıbrıs sorunu bir aritmetik toplama işlemi değildir. Bir cebir denklemidir. Bu denklemin 'X'i de Türkiye'dir. Tüm dünya sizi tanısa bile Türkiye sizi tanımadıkça bu denklem çözülemez.
Şimdi kendinize isterseniz 'Kıbrıs Rum İmparatorluğu' bile diyebilirsiniz".
(Salonda gülüşmeler) / İmparatorluk AB'ye kutlu olsun!
 
Geri
Üst