29 Mayıs 1453 İstanbulun Fethi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan By_tr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

By_tr

Kayıtlı Öğrenci
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
1,276
Tepkime puanı
6
Puan
0
Yaş
42
Web sitesi
www.vetsagtek.tr.gg
Şehir
Ordu
[IZLE]837694[/IZLE]
[YOUTUBE]NOTCO2dv2GQ[/YOUTUBE]
stanbul'un Fethi, 29 Mayıs 1453'te, şehri günlerdir kuşatan Osmanlı ordusunun, şimdi İstanbul olarak bilinen, o zamanki adıyla Konstantinopolis (Constantinople) şehrini Sultan II. Mehmed Han'ın komutanlığında fethetmesidir.

Bu fetihten sonra Osmanlı Devleti İmparatorluk olmuş, henüz 21 yaşında olan Sultan II. Mehmed, fatih unvanını da alarak Fatih Sultan Mehmed olarak anılmaya başlanmıştır. Tarihteki en önemli devletlerden olan Doğu Roma İmparatorluğu böylelikle sona ermiştir.

İstanbul Fetih edildikten sonra Orta Çağ kapanmış ve 1789 Fransız ihtilali'ne kadar sürecek olan Yeni Çağ başlamıştır.

Tarih: 2 Nisan - 29 Mayıs 1453

Yer: İstanbul (Bizans dönemi ismi: Constantinople)

Sonuç: Osmanlı'lar İstanbul'u ele geçirdi, Bizans İmparatorluğu yıkıldı. II. Mehmed, Fatih (fetheden) ilan edildi.

Bizans İmparatorluğu kumandanı: XI Konstantin

Osmanlı kumandanı: Fatih Sultan Mehmed (İkinci Mehmet)

Arif Nihat Asya'nın Fetih Marşı
Milliyetçi kişiliği ile tanınan Arif Nihat Asya'nın yazdığı bu şiir, Yıldırım Gürses tarafından bestelenmiştir.


Yelkenler biçilecek, yelkenler dikilecek;
Dağlardan çektiriler, kalyonlar çekilecek;
Kerpetenlerle surun dişleri sökülecek

Yürü, hala ne diye oyunda oynaştasın?
Fatih'in İstanbul'u fethettiği yaştasın!..

Sen de geçebilirsin yardan, anadan, serden....
Senin de destanını okuyalım ezberden...
Haberin yok gibidir taşıdığın değerden...

Elde sensin, dilde sen, gönüldesin baştasın...
Fatih'in İstanbul'u fethettiği yaştasın!..

Yüzüne çarpmak gerek zamanenin fendini...
Göster: Kabaran sular nasıl yıkar bendini?
Küçük görme, hor görme, delikanlım kendini

Şu kırık abideyi yükseltecek taştasın;
Fatih'in İstanbul'u fethettiği yaştasın!..

Bu kitaplar Fatih'tir, Selim'dir, Süleyman'dır.
Şu mihrap Sinanüddin, şu minare Sinan'dır.
Haydi artık uyuyan destanını uyandır!..

Bilmem, neden gündelik işlerle telaştasın
Kızım, sen de Fatihler doğuracak yaştasın!..

Delikanlım, işaret aldığın gün atandan
Yürüyeceksin... Millet yürüyecek arkandan!
Sana selam getirdim Ulubatlı Hasan'dan....

Sen ki burçlara bayrak olacak kumaştasın;
Fatih'in İstanbul'u fethettiği yaştasın!..

Bırak, bozuk saatler yalan yanlış işlesin!
Çelebiler çekilip haremlerde kışlasın!
Yürü aslanım, fetih hazırlığı başlasın...

Yürü, hala ne diye kendinle savaştasın?
Fatih'in İstanbul'u fethettiği yaştasın!..
 
Teşekkürler....çok güzel bir paylaşım olmuş....:cool:
 
Teşekkürler.Ne iman gücü ne inanç varmış ozamanlarda.
 
malesef medyamız bu şanlı olaya gerektiği kadar yer vermedi
dünyada böle bir medeniyete sahip olup bizim gibi unutmaya çalışan varmıdır acaba
 
emeğine sağlık mesudum..
güzel bir paylaşım olmuş..teşekkürler..
 
Teşekkürler mesut paylaşım güzel olmuş fakat medya konusunda ki düşüncelerine katılmıyorum. Her yıl olduğu gibi bu yılda fetih kutlamaları belediyece düzenlenen oraganizasyonla ilgiyle kutlandı. Medya da ise gerek bu kutlamaları haber bültenlerinde uzunca yer vererek gerek fetihle ilgili düzenlemiş oldukları söyleşi programları ile fetihin anılmasına ve hatırlatılmasına yer veren bir çok medya grubu oldu. Ama medya devlerinden birisi olan malum grubun bu tür kutlamalara ve olaylara yervericeğini zannettiysen (anladığım kadarıyla öyle bi beklentin olmuş :) ) yanılırsın. Malum onların da misyonu bu tür olayları ört-pas etmek olduğu gibi yapılan hataları ve yanlışları cımbızla seçip anlatılmak istenene gölge düşürmek :)
 
Ama medya devlerinden birisi olan malum grubun bu tür kutlamalara ve olaylara yervericeğini zannettiysen (anladığım kadarıyla öyle bi beklentin olmuş :) ) yanılırsın. Malum onların da misyonu bu tür olayları ört-pas etmek olduğu gibi yapılan hataları ve yanlışları cımbızla seçip anlatılmak istenene gölge düşürmek :)


aynen öyle Ahmetim
teşekkür ediyorum yorumun için
 
Gönlümüzde bu duygu düşünce olduktan sonra medyada yer almasada olur bence.
 
paylaşım için teşekkürler .emegine saglık:)
 
Geri
Üst